النا شاهزاده ی کوچولوی مامانیالنا شاهزاده ی کوچولوی مامانی، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 23 روز سن داره

مامان و حماسه ی شکست شیرخشک!!

1392/8/19 2:21
1,699 بازدید
اشتراک گذاری

عذاب وجدان داشت خفه ام میکرد!

به النا شیرخشک میدادم ( البته به صورت کمکی) ناراحت

 این مسئله هر روز با اضافه شدن میزان نیاز النا به شیر بیشتر می شد و حسابی داشت کلافه ام می کرد..

niniweblog.com

و یه مشکل بزرگ من هم این بود که النا خانمی به شیر خشک هم کمی حساسیت نشون می داد و بیشترش رو گلاب به رومون می کرد! چند تا مارک شیرخشک عوض کردم : هومانا،نان.. آخرش هم ایزومیل که از شیر سویا گرفته می شه! اما اون رو هم اصلا دوست نداشت!

النا کلاً پلاستیک دوست نداره ! شیشه و پستونک نمی گیره!

یعنی نام نامِ مصنوعی نمی خوره!

البته پستونک رو اگر هم می گرفت بهش نمی دادم بنظرم خیلی کلک بدیه! بچه هی مک میزنه چیزی هم گیرش نمیاد ! عین سماق مکیدن می مونه یه جورایی! در ضمن میگن برای شکل دندونها هم خوب نیست پس کلاً پستونک ممنوع! بجز در نقش دندونی برای زمان رویش دندون.... اونم اگه بگیره ...

همه ی این حساسیت و دوست نداشتن پلاستیک و + عذاب وجدان خودم باعث شد یه همت اساسیه مادرانه بکنم و طی یه حماسه ی ٣-٤ روزه کلا ً شیر خشک رو شکستش بدم!

یعنی کلاً سوسکش کردم رفت....niniweblog.com

ولی واقعاً خیلی سخت بود، نی نی هر یه ساعت یه بار گشنه اش میشد حتی نصفه شبا، هر یکی دو ساعت بیدار شدم و بهش شیر دادم .. نمیدونم توی این شیرخشکا چی میریزن بچه ها ولع خوردن میگیرن ..!

niniweblog.com

چند روز اول النا یه کم سخت سیر میشد و دائم در حال نام نام خوردن بود.. تا جائیکه گاهی واقعاً فکر میکردم کمرم داره میشکنه! برای سه چهار شب تقریباً خواب بی خواب... واقعا قیافه ام داغون بود هرکس منو میدید با اون قیافه! کلاً بیخیال مادر شدن میشد!

niniweblog.com

ولی خوب شکر خدا  اون روزای سخت تموم شد و مامان و نی نی و امیر بابایی یه جشن بای بای شیرخشک گرفتیم و شیرخشکهارو روانه ی سطل زباله کردیم (البته یه کم برای مصارف آشپزی نگه داشتیم!) ..

niniweblog.com

 

بای بای شیرخشک..niniweblog.com    niniweblog.com

 

ولی جداً این حس پیروزی که بهم دست داده بود، یه رضایت خیلی خوبی بهم می داد و احساس می کردم بهترین کار رو برای سلامت النا انجام دادم  و مامان خوبی هستم!..

niniweblog.com

النا یه ماه و بیست روز شیر خشک خورد البته یکی دو هفته ی اول فقط هر وقت سیر نمیشد شیرخشک بهش میدادم( ٦٠ میلی) و بعد هم روزی یک تا دوبار ٦٠ تا ١٢٠ میلی بهش شیرخشک میدادم  ولی واقعا خوشحالم که این زمان بیشتر از این نشد و شیرخشک رو تعطیلش کردیم!

خدایا شکرت...

و به امید روزیکه همه ی مادرا از اثرات مثبت شیر دادن به نوزاد برای نوزادشون و خودشون مطلع بشن و بجز موارد نادری که مجبور به مصرف شیرخشک هستن ( که فکر نکنم ٥ درصد هم باشن) بقیه ی مادرا به نی نیشون شیر مادر بدن...تا همه ی نی نی ها و مادرا سالم و شاداب باشن..

الهی آمین .. 

این هم یه عکس از ته مونده ی لشکر شکست خورده ها:

اینا مونده.. یادگاری!

اینا مونده ...یادگاری!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

سمیه مامان زینب
1 مهر 92 0:44
سلام عزیزم در کل با نحوه نوشته هاتون حال میکنم خیلی باحالی الناز جون انشاا... همیشه تو همه مراحل زندگیت موفق باشی در مورد پستونک هم من از ابتدا به زینبم میدادم چون غرغرو بود اما تازه 4 روزه که ازش گرفتم و تا الان موفق بودم ،این موارد اراده وتنبلی نکردن مامانا رو میطلبه!!!
به ماهم سر بزنین خوشحال میشیم


سلام، از لطفت ممنونم و واقعا خوشحال شدم که پستونک رو از زینب جان گرفتی! آفرین مامان با اراده و مهربون.. البته با توجه به مدتی که پستونک خورده اینکه الان بتونی چیزی رو براش جایگزین کنی که باهاش آرامشش رو بدست بیاره واقعا سخته و میدونم که خدا کمکت میکنه، موفق باشی و حتما بهتون سر میزنم عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به می باشد